1. Søknadsfrist er 1.9 hvert år for alle elever ved skolen. Søknadsfristen gjelder også der foresatte er selvstendig næringsdrivende. Unntatt fra denne fristen er foresatte som får innvilget skoleplass etter 1.9.
2. Skolen behandler kun søknader som er levert elektronisk, innen annonsert tidsfrist og vedlagt nødvendig dokumentasjon. Mangelfulle søknader vil ikke bli behandlet. Du er selv ansvarlig for å kontrollere om alle vedlegg er sendt ved søknaden.
3. I tillegg til selve søknaden, skal en kopi av nyeste skatteoppgjøret vedlegges søknaden og for nye søkere skal lønnslipper for de 3 siste månedene legges ved. Innen 1. november skal selvstendig næringsdrivende som har søkt om redusert foreldrebetaling ha levert de nødvendige ligningspapirer.
4. Det skal legges ved dokumentasjon for inntekt for hele husholdning der eleven er folkeregistrert. Husholdningen er ektefeller, registrerte partnere og samboere. Som samboere regnes to ugifte personer over 18 år som bor sammen og har felles barn, eller som har bodd sammen i et ekteskapslignende forhold i minst 12 av de siste 18 månedene. Det er inntekten til hele husholdningen som legges til grunn for behandlingen av redusert foreldrebetaling.